Vanliga Frågor

Här hittar du svar på de vanligast frågorna. Har du andra frågor? Kontakta oss här

  • Kan jag få hemleverans

    Tyvärr, vi finns inte i ditt område än. Sänd oss gärna ett önskemål om att ta upp hemleverans i ditt område här
    Hurra! Vi har möjlighet att leverera till ditt postnummer!
  • Hur fungerar leveranserna?

    Maten levereras med kylbil direkt hem till dörren för att säkerställa att kylkedjan hålls. I god tid innan leverans får du en tidsram på 1,5 timme för leverans. När det sedan närmar sig har du möjlighet att följa föraren online, i realtid.

  • Kan jag välja leveransdag själv?

    Vi levererar på söndagar och måndagar, de flesta postnummer har båda dagarna tillgängliga men för några finns endast den ena. De aktuella tidsramarna i ditt postnummerområde ser du när du kommer till kassan.

  • Kan jag välja leveranstid?

    De aktuella tidsramarna i ditt postnummerområde ser du när du kommer till kassan, du kommer även få ett SMS från vår leveranspartner, Gordon Delivery, på fredagen före leveransen med ett smalare tidsfönster samt ett SMS samma dag så att du kan följa chauffören i realtid.

  • Kan jag få maten levererad till jobbet?

    Det går bra att ha en annan leveransadress än fakturaadress.

  • Jag är inte hemma den tiden de planerat in min leverans! Hur gör jag nu?

    Ingen fara. Antingen kan du markera leveransalternativet om att få maten lämnad utanför dörren eller be någon komma och ta emot leverans åt dig. För mer specifika frågor kan du alltid kontakta vår leveranspartner Gordon Delivery.

    Observera att vi inte kan återbetala eller pausa en beställning när betalningen väl är genomförd.

  • Finns det möjlighet att utesluta något ur matlådorna?

    Vi kan utesluta; Fläsk, Fisk, Laktos, Gluten och Nötter ifrån matlådorna. Bocka i de allergener du önskar utesluta på produktsidan i shoppen.

  • Kan jag se en exempelmeny innan jag beställer?

    Javisst, här hittar du ett exempel på veckomeny.

  • Var kan jag läsa innehållsförteckningen på de olika rätterna?

    Med din beställning får du en QR-kod som du kan scanna för att se innehåll för alla portioner. Varje portion är även märkt med en streckkod som kan scannas och registreras i din näringsapp.

  • Vilken variant ska jag välja?

    Kontakta oss om du vill ha råd kring vilka lådor som skulle passa dig bäst.

  • Kan jag hämta maten själv?

    För tillfället har vi stängt möjligheten till avhämtning.

  • Hur räknar man ut kaloribehov?

    Du kan beräkna ditt energibehov med hjälp av formler. Det absolut enklaste är att använda en kalkylator som gör det åt dig. Vi på Träningsmat har en egen sådan som du hittar här.

  • Kan jag betala med Edenred?

    Javisst! Alla våra produkter går att betala med Edenreds-kortet.

  • Hur startar jag en prenumeration?

    Du väljer alternativet ”Ja! Jag vill starta prenumerationen nu!” när du lägger din första beställning. När du beställer en prenumerationsprodukt från Traningsmat.se gäller prenumerationen fram tills uppsägning. Prenumerationen löper i en period om sju dagar och du debiteras veckovis i förskott.

  • Hur hoppar jag över en vecka?

    Logga in på ditt konto och gå till ”Mina leveranser” och klicka på ”Hoppa över denna vecka” på det aktuella datumet, dagen kommer då bli rödmarkerad. Du kan göra detta fram till söndag kl. 23:59 en vecka innan leveransen.

  • Varför är min prenumeration pausad?

    Om betalningen för en utförd leverans inte gått igenom pausas din prenumeration automatiskt. Du får då i stället en faktura för den levererade ordern och kan sedan välja om du vill fortsätta prenumerera därefter. På så sätt kan aldrig obetalda förnyelser ackumuleras, smart va?

  • Hur avslutar jag min prenumeration?

    Du kan avsluta prenumerationen när du vill, antingen genom att logga in på ditt konto, scrolla ner till ”Prenumerationsdetaljer” och klicka på ”Avsluta prenumeration” eller genom att kontakta oss på info@traningsmat.se med önskemål om uppsägning. För att uppsägningen ska gälla den aktuella veckan måste den ske innan veckans förnyelsebetalning genomförts.

  • Jag hade inte pengar på kontot när dragningen gjordes, får jag ändå min mat?

    Du kan avsluta prenumerationen när du vill, antingen genom att logga in på ditt konto, scrolla ner till ”Prenumerationsdetaljer” och klicka på ”Avsluta prenumeration” eller genom att kontakta oss på info@traningsmat.se med önskemål om uppsägning. För att uppsägningen ska gälla den aktuella veckan måste den ske innan veckans förnyelsebetalning genomförts.

  • Kan man få faktura i stället för att betala med kort?

    Det krävs att ett bankkort är knutet till din prenumeration för att den ska fungera.

  • Är maten färsk eller frusen

    All mat levereras färsk, aldrig frusen. Självklart går det bra att frysa in maten och förvara den i frysen om du hellre skulle vilja det.

  • Hur länge håller maten i kylskåp?

    De matlådor du får hemlevererade på söndag/måndag håller fram till och med söndagen efter i kylskåp och är förpackad i skyddande atmosfär. Maten ska förvaras i kylskåp vid högst 8 grader och hållbarheten avser endast obruten förpackning.

  • Hur fungerar prenumerationen?

    Förnyas varje vecka

    Din prenumeration förnyas varje vecka under natten mot måndag (så länge du inte valt att hoppa över en vecka) och kommande leverans planeras då in. Tänk på att så fort en förnyelse påbörjas går det inte längre att hoppa över, ändra eller ställa in den kommande leveransen. Bryttiden för ändringar är alltså söndagar kl. 23:59, en vecka innan leveranstillfället.

    Hoppa över en vecka

    Om du behöver ändra i prenumerationen, hoppa över en vecka eller avsluta; tänk på att göra det senast söndagar kl. 23:59 en vecka innan leveransen. Ändringar som görs efter det faller på nästa leverans.

    Betalningsproblem

    Skulle du inte ha pengar på kontot vid första tillfället dragningen för förnyelsen genomförs så är det inget att oroa sig över. Det görs flera omförsök under veckan och vi planerar in veckans leverans, även om betalningen inte gått igenom.

    Pausas automatiskt

    Om betalningen för en utförd leverans inte gått igenom pausas din prenumeration automatiskt. Du får då istället en faktura för den levererade ordern och kan sedan välja om du vill fortsätta prenumerera därefter. På så sätt kan aldrig obetalda förnyelser ackumuleras, smart va?

    När du beställer en prenumerationsprodukt från Traningsmat.se gäller prenumerationen fram tills uppsägning. Prenumerationen löper i en period om sju dagar och du debiteras veckovis i förskott. Du kan avsluta prenumerationen när du vill, antingen från din kontosida eller genom att kontakta oss på info@traningsmat.se med önskemål om uppsägning. För att uppsägningen ska gälla den aktuella veckan måste den ske innan veckans förnyelsebetalning genomförts.